סיפור ההצטרפות של אלכס מלמד לחברת עין-דור

ישבנו לשיחה עם אלכס מלמד – מהנדס חברת עין-דור מערכות 2009, מקבוצת מפטגון.

אלכס סיפר כיצד הגיע לחברת עין-דור, איך הוא רואה את תחום החדרים הנקיים מתפתח, האתגרים והתחביבים שמטפח.

אלכס, ספר לנו על הרקע המקצועי שלך

“בהשכלתי אני מהנדס מכונות במגמת אנרגיה ומיזוג אוויר, מטעם הטכניון. התחלתי את ניסיוני התעסוקתי בשנת 1995, בחברת משגב מהנדסים. בשנת 1996 התחלתי לעבוד במפעל ווישי ישראל צפון, הממוקם במגדל העמק, עוד בשלבי הקמתו. שם הכרתי לראשונה מהו חדר נקי.לאחר תקופה הצטרפתי לחברת Creative Solutions, שהשתתפה בהקמת FAB18 באינטל. בשנים 2000-2007 עבדתי בחברת עין-דור מערכות סטריליות, בתפקיד מהנדס הבדיקות, בגלל הקשיים הכלכליים שעברה אז החברה, חיפשתי דרכים אחרות ועזבתי. לאחר שקבוצת מפטגון רכשה את חברת עין-דור ולקחה אותה תחת חסותה, עמית מרקוס – מנהל המכירות בעין-דור, פנה אליי והציע לי לחזור בתפקיד מהנדס החברה.”

מה תפקידו של מהנדס החברה בעין-דור?

“סמכות מקצועית אחרונה. אני האחראי לכך שעין-דור עובדת לפי תקנים עדכניים ביותר בתעשיית החדרים הנקיים ומבצע הדרכות עובדים. בנוסף, כחלק מתפקידי, אני נמצא בקשר ישיר ורציף עם מנהלי המכירות בחברה, לצורך תמיכה בפן הטכני וביצוע העבודות באתרים השונים, ובקשר עם לקוחות החברה.”

ספר לנו על פרויקט משמעותי או אתגר שעמדת בפניו, במסגרת תפקידך

“לכל פרויקט יש את הייחודיות שלו. לאחרונה ישנם מספר פרויקטים שונים ומגוונים בתחום החדרים הנקיים עבור חברות סטארט-אפ. כמו כן ישנן חברות שאין להן מושג מה זה חדר נקי, איך מתפעלים ומתחזקים אותו, ועל מנת להתקדם ולהתרחב הן חייבות להקים חדר נקי. חברות אלו בוחרות בנו כקבלן וזה אתגר בפני עצמו. בסוף שנת 2020 ביצענו פרויקט בחברת Omrix, חברת בת של Johnson  & Johnson, הפרויקט כלל שיפוץ חדר נקי קיים. אני הייתי אחראי על הקונספט לשינוי מערכת אספקת האוויר בפרויקט. התכנון הקודם לא היה מותאם לצרכי הלקוח. לשמחתי הצלחנו לשכנע את הלקוח, שהפתרונות שעין-דור מציעה, הינם הכי נכונים עבורה. בסוף התהליך המערכת עובדת, הלקוח חזר לייצר ללא בעיות, זה משמח וגורם לסיפוק אדיר.”

מה מושך ומסקרן אותך בתחום?

“זה מה שאני יודע לעשות הכי טוב. עשיתי גם דברים אחרים במהלך השנים, אבל מאז ומתמיד ההתמחות שלי הינה בחדר נקיים, לאורך השנים צברתי ניסיון רב, ידע ומעמד בתחום.בישראל, נתקלתי פעמים רבות, בגישה שאומרת שחדר נקי זהו בעצם חדר רגיל עם מסנני אוויר, וכשאני מגיע ללקוח, אני רואה שהחדר לא עומד בהגדרת “חדר נקי”. ישנה חשיבות משמעותית בהבנת התהליכים והתקנים. אני חי ומכיר את זה מקרוב. זה מעניק לי סיפוק גדול מאוד.”

איך אתה רואה את התחום מתקדם ומתפתח לאורך השנים?

“הטכנולוגיה תמיד מתפתחת, עין-דור דואגת להיות מובילה בתחום ולהתעדכן בטכנולוגיות המתקדמות. עם השנים הטכנולוגיה הופכת להיות יותר ממוזערת כמו: סמארטפונים, מחשבים וכדומה, כל עוד חלקים קריטיים במוצרים נעשים קטנים יותר, ההשפעה של החלקיקים על המוצר נעשית יותר ויותר קריטית. יצרני ציוד רפואי עובדים לפי תקינה מחמירה, כך שהצורך בחדרים הנקיים הולך ומתחזק. הדרישות תמיד הולכות ומתפתחות, בעיקר בחו”ל, ייצור המזון נעשה באווירה נקייה, כך שתוקפו ואורך חייו של המוצר על המדף, מתארך. ישראל עדיין לא עברה לעבוד בשיטה הזו בייצור מוצרי מזון, אבל אני מתאר לעצמי שזה יקרה בעתיד הלא רחוק.”

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים ברמה המקצועית והאישית?

“אני חושב שהיום אני נמצא איפה שאני צריך ורוצה להיות, אני רואה את עצמי ממשיך ומפתח את הקריירה שלי בעין-דור עד יציאתי לפנסיה.”

יש תחביבים שאתה מטפח?

“אני חובב ספורט מושבע, שיחקתי המון כדורגל, בעיקר בצעירותי, עם הגיל, לצערי זה נהיה קצת יותר קשה. אני מגדל צמחים מיוחדים במרפסת שלי, זה סוג של תחביב שאני מטפח לאחרונה. בנוסף, אחת לשנה אני מקפיד להיפגש עם חברי ילדותי, שגדלו איתי בברית המועצות. במהלך השנים התפזרנו ברחבי הגלובוס, ואנחנו דואגים להיפגש כולנו כל פעם ביעד אחר בעולם, עכשיו בתקופת קורונה זה קצת יותר מאתגר.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.