פעילותה של עין-דור בסביבות נקיות

שלומי סולומון, מנכ"ל חברת עין-דור מערכות המספקת פתרון כולל מא' עד ת' (תכנון-ביצוע) לסביבות נקיות, מספר על פעילות החברה בתחום, השירותים שהיא מציעה לצד יתרונותיה מול חברות אחרות ואיך השפיעה הקורונה על הצורך בפתרונות מהירים.

"תעשי רבות הבינו את הפוטנציאל הגלום בתהליכי הייצור בחדר הנקי"

"בעבר, שימושים של חדרים נקיים היו שמורים לתעשיית ההייטק, התרופות והמוליכים למחצה (סמיקונדקטור). תעשיות רבות הבינו, עם השנים, את הפוטנציאל הגלום בתהליכי הייצור בחדר הנקי", מציין שלומי סולומון, מנכ"ל חברת עין-דור מערכות המספקת פתרון כולל מא' עד ת' (תכנון-ביצוע) לסביבות נקיות, וזאת באמצעות התמחות בהנדסה, תכנון, מכירה, התקנה והסמכה של חדרים נקיים, חופות נקיות, מנדפים ביולוגיים, מנדפים כימיים, יחידות למינאריות ועוד. התעשיות הבוחרות לעבוד כיום בחדרים נקיים הן מגוונות וכוללות את התעשיות הביטחוניות, התעופתיות, הפארמה, המזון ועוד. "כיום כמעט ואין תעשייה שאין לה פעילות בתוך חדר נקי תוך הקפדה על תנאי ייצור נאותים", מציין שלומי.  

חברת עין-דור מערכות 2009 משתייכת לקבוצה גדולה וותיקה (מעל 60 שנות פעילות) בשם "מפטגון". הקבוצה מספקת תחת קורת גג אחת שירותי ניהול, תכנון וביצוע משולבים בפרויקטים רב-תחומיים מהקצה לקצה (Turn key) בארץ וברחבי העולם, באמצעות חמש חטיבות: ניהול, קבלנות, תכנון והנדסה, טכנולוגיות מתקדמות וחברות בנות. "לפני כ-12 שנה החליטה חברת מפטגון להרחיב את פעילותה, שעד כה התמקדה בביצוע פרויקטים מהתקנת המכונות עבור התעשיות השונות ועד פתרונות איכות ובקרה באזור ובתוך החדר הנקי, אך לא סיפקה את החדר הנקי עצמו. לכן היא החליטה לרכוש את חברת עין-דור והטמיעה אותה כחברת בת באופן מלא, וזאת על מנת לאפשר לקבוצה להעניק פתרון מלא ללקוחותיה. היום, אנחנו יחד כקבוצה חזקה נותנים מענה כולל עבור התעשייה", מדגיש שלומי.

"עין- דור מערכות 2009 בע״מ, מצויה בחזית הטכנולוגיה, וחרטה על דיגלה את ערכי החדשנות, השירות האיכותי ושביעות הרצון של הלקוח. אנו פועלים ללא לאות, ליישומם והטמעתם של סטנדרטים בינלאומיים בתעשייה הישראלית. מערך השירות של עין-דור כולל טכנאים מיומנים בעלי ניסיון רב בביצוע בדיקות הסמכה לחדרים נקיים בכל רמות הניקיון ולכל סוגי התעשייה. כמו כן, מערך השירות של עין-דור מתמחה במתן אחזקה שוטפת, ביצוע הסמכה וביצוע תיקונים למנדפים וחדרים נקיים".עברו לתצוגת גלריה


מהן פעילויות החברה?


"עין-דור מתמחה בתכנון והקמה של חדרים נקיים. החברה מעניקה גם שירותי מדידה ושמירה על איכות האוויר שנמדדת בתוך החדר הנקי, לא רק ברמת החלקיקים, אלא גם בקצב תחלופת האוויר, עוצמת התאורה, טמפרטורת החדר, ערכי הלחות ועוד. הלקוח מגיע אלינו עם דרישותיו וצרכיו, ועל פיהם אנו מתכננים ומייצרים את החדר הזה או את מתחם החדרים עד מסירה מלאה לאחר הסמכה, כאמור.

"בנוסף לכך, אנו מייצגים בבלעדיות, בארץ, חברות בינלאומיות המספקות ציוד בינוי עבור חדרים נקיים החל מפנלים לבינוי של חדרים ותקרות, רצפות צפות, תקרות, מסננים (לחדרים הנקיים ולמערכות מיזוג אוויר מתועשות) ועוד. כמו כן, אנו מספקים ציוד טכנולוגי לכל סוגי המעבדות כדוגמת: מנדפים כימיים, ביולוגיים, ריהוט למעבדה, ארונות בטיחות לכימיקליים או לגזים, לאינקובטורים, אוטוקלבים, מערכות מי DI וציוד נוסף.

"פעילות נוספת של החברה כוללת שירותי הסמכה. יש לנו מערך שלם שפועל בכל הארץ ונותן שירותי הסמכה עבור חדרים נקיים, מנדפים וציוד בטיחות נוסף במעבדות אשר בגינו נדרשת הסמכה שנתית. הטכנאים שלנו, הפועלים תחת תקנים מקומיים ובינלאומיים, בודקים את תקינות פעולת החדרים הנקיים ומעניקים תג לשמישות לשנה נוספת".

האם בדיקה שנתית מספיקה על מנת לוודא את רמת איכות האוויר?

"ישנן דרגות שונות של תקנים בנושא רמת איכות האוויר בחדר הנקי, כאשר את רוב החדרים בארץ, נדרש לבדוק פעם בשנה. ישנם מכשירי מדידה רציפים המסוגלים למדוד את רמות החלקיקים, תחלופות האוויר, איכות סינון האוויר, הלחצים, הטמפרטורות והלחות, אך ברוב החדרים הנקיים מודדים את איכות האוויר פעם בשנה. בתעשייה הרוקחית, למשל, מתקיימות בדיקות בתדירות גבוהה יותר, על פי הגדרות של תקנים בינלאומיים. לעומת זאת בתעשיית המיקרו אלקטרוניקה, בודקים באופן רציף את איכות האוויר".

תוכל לתת דוגמה של פרויקטים שביצעתם לאחרונה?


"דוגמה מעניינת לפרויקט שביצענו לאחרונה, עבור חברה ביטחונית בצפון, המייצרת מגוון רחב של ציודים ומתקנים עבור התעשיות הביטחוניות בעולם. בחברה זו, בנינו חדר נקי שבתוכו מבצעים את ההרכבות של ציוד לוחמה, החלקים מגיעים בתהליכי ייצור שונים, עוברים ניקיון ובחדרים הנקיים, הם עוברים הרכבה. דוגמא נוספת, עבור מפעל חדש שהוקם באזור התעשייה מעלות שהחל לייצר שתלי שיניים, עבורו בנינו מתחם של חדרים נקיים, ובו מותקנות כל המכונות בכל תהליכי הייצור".

מה יתרונה של עין-דור אל מול מתחרותיה?


"עין-דור, כפי שתואר, מעצם היותה חלק מקבוצת מפטגון, מאפשרת אספקה של כל פתרונות הבינוי לחדרים נקיים, אספקת ציוד ושירות, תחת קורת גג אחת. השת״פ בתוך הקבוצה מאפשר לעין-דור לתת מענה כולל משלב תכנון לא מפורט, דרך הנדסה אזרחית, צנרת, מערכות אלקטרו מכאניות ועד החדר הנקי".

כיצד תקופת הקורונה השפיעה על הצורך בפתרונות שלכם?


"בשל מגיפת הקורונה, שנת 2020 הייתה שנת 'שיא' עבורנו. בתקופה זו יצרנו רכבת אווירית, אשר סיפקה מנדפים ביולוגיים עבור מעבדות רפואיות שהוקמו לטובת תמיכה בביצוע הבדיקות ותהליכי ייצור החיסון. ניתוח הבדיקות לקורונה מבוצע בתוך מנדף ביולוגי במטרה לשמור על הצוות הרפואי. שמחנו לקחת חלק במלחמה במגיפה ולספק את הציוד עבור אותן מעבדות. כמו כן, עזרנו לבתי חולים רבים להפוך חדרי אשפוז רגילים, לחדרי אשפוז קורונה באמצעות ציוד מיוחד שיובא על-ידינו מחו"ל. למשל, ביצענו פרויקט משמעותי בבית חולים באזור נהריה בו הפכנו עשרות חדרי אשפוז לחדרי בידוד קורונה. אני חייב לציין את כל המעבדות בארץ, שנתרמו לטובת קופות החולים השונות, על מנת לעזור להם בנושא הבדיקות. התחושה שלנו שהצלחנו לקחת חלק ולתרום למאבק של ישראל בקורונה ולהביא לידי ביטוי את ערכי הקהילה והנתינה הנמצאים בראש ערכי החברה", מסכם שלומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.